donderdag, september 19, 2019
How to Work

Supergezonde snack: Banaan

bananen_gezond

Niets zo lekker als een banaan in je smoothie, op brood of gewoon als snack. Neem altijd een banaan mee naar kantoor en bereid je perfect voor op een crave-for-sweet of een dip om 4 uur.

 

Waarom is een banaan zo’n super gezonde snack?

  1. Ze bevatten veel energie, meer in vergelijking dan een appel of sinaasappel, maar veel minder dan een koek of energiereep/ mueslireep. Een gemiddelde banaan levert 115-120 kcal met langzame suikers. Hoe rijper de banaan hoe meer suiker!
  2. Bananen bevatten heel veel kalium ( ze leveren 16% van je ADH) en kalium verlaagt je bloeddruk.
  3. Daarnaast bevatten ze veel fosfor, ijzer, zink, vitamine C en foliumzuur
  4. Bananen zitten vol met vitamine B6 ( wel 34% van je ADH) en die zorgt ervoor dat de zenuwen en spieren goed samenwerking en is daarnaast belangrijk voor de aanmaak van bloed en bij de groei.
  5. Daarnaast helpen bananen door hun hoge dosis magnesium supergoed tegen een kater. Magnesium laat je bloedvaten ontspannen, die de bekende hoofdpijn van een kater verhelpt.. maar daar heb je doordeweeks natuurlijk nooit last van.
  6. Bananen zitten vol met vezels, zodat de suikers langzaam worden opgenomen en je lang een verzadigd gevoel houdt!

Like this Article? Share it!

About The Author