zondag, mei 19, 2019
How to Work

How to work healthy: Supergezond fruitontbijt

fruitontbijt

Thuis ontbijten is geeft ontspanning en is duurzamer. Door met fruit te ontbijten begin je je dag vol goede energie. Daarnaast krijg je als je fruit combineert als zuivel en granen, veel vitaminen, eiwitten en vezels binnen en is daarmee supergezond! 

Wij hebben 3x super gezond fruitontbijt voor je op een rijtje gezet voor de beste start van je dag. Deze ontbijtjes zorgen er door de vezels en eiwitten voor dat je lang een verzadigd gevoel houdt. Krijg je snel toch honger? Neem 15 gram nootjes en een eitje mee als snack!

 

  • Yoghurt & fruit

yoghurt met fruit

Niets zo gezond als een yoghurt met seizoensfruit. Neem 100 gram Griekse yoghurt, 100 gram fruit en 15 gram noten en zaden. Kies in de zomer fruit als aardbeien, kiwi, grapefruit en banaan, in de winter peren of appel met kaneel. Superlekker en gezond!

  • Shake it up.

Smoothie

Heb je wat minder tijd, mix dan 250 ml yoghurt met 250 gram fruit ( bananen en bosbessen zijn altijd een goede keus) en 100 ml melk. Even in de blender en je hebt een supergezond ontbijtje. Krijg je snel weer honger? Voeg dan wat vezels of wat chiazaadjes toe.

  • Toast met banaan, pindakaas en chiazaad

toast met bananen

Dit ontbijtje is supersnel te maken, supergezond en bijna een gebakje zo lekker! Door de pindakaas krijg je gezonde vetten en eiwitten binnen, waardoor je er tegenaan kan vandaag. Chiazaad zit vol met magnesium, omega 3 vetzuren, calcium, eiwitten, selenium, ijzer, kalium en volop vezels.

 

Like this Article? Share it!

About The Author