zondag, juli 21, 2019
How to Work

5 gezonde snacks voor op kantoor

a-taste-of-koko

Veel en hard werken gaan soms moeilijk samen met gezond eten. Dipjes tijdens het werken worden vaak bestreden met een een snack uit de automaat, die even een boost geven, maar daarna veel vermoeider maken door de snelle suikers die erin zitten. Heb je weinig tijd voor voorbereiding zorg dan dat je standaard deze gezonde snacks ( naast je dagelijks portie fruit) in je bureaulade hebt liggen.

  1. Nootjes. Rauwe noten zitten vol met gezonde vetten en eiwitten die goed zijn voor je hersenen en tegen hart en vaat ziekten. De beste keus? Walnoten bevatten van alle noten de meeste anti-oxidanten, omega 3-vetzuren en gezonde onverzadigde vetten. Let op, noten bevatten veel calorieen , probeer niet meer dan een handje te eten.
  2. Gedroogd fruit. Gedroogd fruit bevatten langzame suikers die geleidelijk worden afgegeven. Hierdoor blijft je bloedsuikerspiegel redelijk gelijk en voorkom je dat je snel weer trek krijgt. Daarnaast zitten ze boordevol vezels die goed zijn voor je darmen. Gedroogde abrikozen, aardbeien en pruimen zijn de beste keuze. Dadels, vijgen en rozijnen bevatten veel suiker en zijn daarom iets minder goede keuzes.
  3. Olijven. Heb je een koelkast op kantoor? Bewaar hier olijven als je een crave for food hebt. Olijven zijn supergezond, ze zitten vol met gezonde vetten, antioxidanten en vitamine E. Vooral zwarte olijven hebben veel gezonde eigenschappen voor je ogen, hart en huid.
  4. Een eitje. Kook zo nu en dan eitje voor op werk. Een eitje geeft je een verzadig gevoeld door de eiwitten en gezonde vetten. Daarnaast is een eitje goed voor je hersenen, huid en haar.
  5. Pure chocolade. Je kent het wel, opeens krijg je een mega trek in iets zoetige, of eigenlijk chocola. Goed nieuws: chocola is supergezond en stressverlagend. Althans, chocola met een cacaogehalte van minimaal 70% is rijk aan aminozuur tryptofaan. Dit stofje stimuleert de aanmaak van serotonine wat je een happy gevoel geeft, daarnaast stimuleert het de aanmaak van melatonine, waardoor je beter slaapt.

Heb je iets meer tijd?

Like this Article? Share it!

About The Author